HATICE HALAMIN MUHTEŞEM POGACASI (PASTANE ACMASI TADINDA)

PhotoGrid_1437486217923-1

Selâmün aleyküm değerli Dostlarım…

Hatice halam ne yapsa ayrı bir lezzetli olur… biz izine geldiğimizde hatice halamgil istanbulda oturdukları için hep ilk durak onlar olurdu, ona geldiğimizde acaba bu sefer nasıl değişik birşey yapacak halam bize derdim.. ilk kurabiyeyi onda yedim ilk puddingli bisküvili pastayi onda gördüm hatta halamin yapışını hiç unutmuyorum o bisküvileri çikolatalı pudinge daldirip çıkarisini tepsiye tek tek itinayla dizmesini kurabiyelerin davul fırından yayilan miss gibi kokusunu hiç unutamam… Bu poğaçada inanılmaz lezzetli, diyorumya halamin her yaptığı ayrı bir lezzetliydi… Canım halam o günleri nasilda özlüyorum keşke hep öyle çocuk kalsaydım sana geldiğimde davul fırının başında kurabiyelerin pismesini bekleseydim ismail ve fatihin kavgalarini izleyip acaba kim kimi alt edecek diye gülüp eğlenseydim ne güzel olurdu….

Ben iyice geçmişe dalmadan tarife geçeyim en iyisi…

HATICE HALAMIN MUHTEŞEM POGACASI (PASTANE ACMASI TADINDA)

MALZEMELER

2 su b. Süt (ılık)

1 su b. Sıvıyağ

1 yaş maya

5 yemek k. Şeker

1 tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un (yaklaşık 4-5 su b.)

PhotoGrid_1437631011696

Yapılışı

Un hariç bütün malzemeleri bir kaba alın ve maya eriyene kadar elinizle karıştırın, unu yavaş yavaş ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoğurup mayalandirin. Sonra yumurta büyüklügünde bezeler yapin yaklaşık 20-22 adet oluyor her bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açıp istediğiniz gibi yuvarlayin ve tepsiye dizin üzerine yumurta sarisi sürüp cörek otu ve susam serpistirin ve 220 dereceli firinda üzeri kizarana kadar pişirin… Afiyet olsun

Bir Yanıt Bırakın

