BAYATLAMAYAN POGACA

11429895_1083094491719737_2016339666_n

Allahım! Seni anıp zikretmek, nimetine şükretmek, sana layık ibadet etmek için bana yardım eyle!

Selamun Aleyküm Dostlarim…

Mübarek Ramazana sayili günler kala bir telase aldi hepimizi öyle degilmi bide havalar sicak iftar ve sahur arasi kisa ne yesek rahatsiz olmayiz nasil yemeliyiz nelere dikkat etmeliyiz diye düsünüyor insan… Ben genelde yogurtlu seyler yemegi tercih ediyorum hem hafif oluyor hem ferahlatiyor insani tabiki karpuzda olmassa olmazimiz fakat arada sirada hamur islerinide ariyor insan…Iste bunun icin size harika bir pogaca tarifi vermek istiyorum 2-3 gün tazeligini koruyan bir pogaca, sahurda yaninda demli bir cay ve domates salatalik esliginde muhtesem gider mutlaka deneyin…

BAYATLAMAYAN POGACA 

MALZEMELER

1su b. süt

1 sise soda ( veya 1 su b. madensuyu)

1 su b. siviyag

1 paket yas maya

2 yemek k. tozseker

1 yemek k. tuz

aldigi kadar un ( yaklasik 4-5 su b.)

üzeri icin : 1 yumurta sarisi

ve dilediginiz bir ic harci ben beyaz peynir kullandim

pogaca

YAPILISI 

Öncelikle sütü biraz isitin sonra mayayi icinde eritin ve sekeri ekleyip karistirin 10 dakika bekletin sonra diger malzemeleride ekleyip azar azar un ilave ederek kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun 1 saat mayalanmaya birakin, daha sonra hamurdan yumurta büyüklügünde bezeler yapin ve elinizle dört köse olacak sekilde acin ortasina harctan koyup zarf seklinde kapatip tepsiye dizin yumurta sarisi sürüp cörek otu ve susam serpistirin ve 220 dereceli firinda üzeri kizarana kadar pisirin ve servis yapin… Afiyet olsun

11349061_1083094511719735_2135067658_n

2 thoughts on “BAYATLAMAYAN POGACA

Bir Cevap Yazın

