ET SOTE

1527799_758168924212297_1935169251_n

Selamun Aleyküm sayfamin Gülleri… hepinize hayirli huzurlu, nese dolu kazasiz belasiz bir gün diliyorum…

Dün karsilastigim bir olaydan sizlere bahsetmek istiyorum… alisverise cikmistim büyük bir markette beni cok üzen ve ayni zamandada sinirlendiren bir olayla karsilastim, ben kasada sirami beklerken az ilerde yasli bir cift gördüm… Teyze yaptigi alisverisi kasaya dizmeye calisirken kocasi ellerini cebine koymus ve karisini tanimiyor gibi bu benden degil der gibi biraz daha uzakta durmus ortaliga bakinip duruyordu… kadin zor bela siramiz gelmeden diziyim diye ugrasirken kocasinada birseyler söylüyordu, sanirim ”sende bi el at diyordur” ne konustuklarini duymadim sadece kocasinin yükselen sesi geliyordu kulaklarima ve sinirli bakislari carpiyordu gözüme… kücümsercesine bakislari vardi… Diger avusturyali insanlarda saskinlikla onlara bakip sinsi sinsi gülüyorlardi… sonra sira onlara geldi adam elini cebinden cikardi nihayet ama yine kadin bir haynan esyalari alisveris arabasina yerlestiriyordu adam sadece cüzdanini eline almis parayi ödemek icin bekliyordu… parayi ödedi ve hic beklemeden sanki ben görevimi tamamladim der gibi karisini birakip cikti gitti. Yasli teyzede güclükle alisveris arabasiyla marketten cikti. O kadar sinirlendimki bu olaya, onlar gittikten sonra benim önümde sira bekleyenler avusturyali kari-koca gülerek biseyler fisildadilar birbirlerine… kimbilir neler söylemisdirler

Iste bizler böyle yaparsak yabancilara yani gayri müslimlere konusma hakki taniriz… cok duydum su gibi laflari, ” Türk erkekleri karilarini arkada birakip 10 metre ilerden yürüyorlar ” … ” Onlar bile basi kapali olan eslerine saygi göstermiyorlar bizlermi gösterecegiz ” gibi…

Cok aci ama gercek Rabbim böyle insanlara akil fikir versin ne diyim….

 

Bazı hadisler :

(Hanımlarınızı üzmeyin. Onlar, Allahü teâlânın size emanetidir. Onlara yumuşak olun, iyilik edin!) [Müslim]

(Hanımının kötü huylarına katlanan erkek, belalara sabreden Hz. Eyyüb gibi mükafatlara kavuşur. Kocasının kötü huyuna sabreden kadın da, Hz. Asiye gibi sevaba kavuşur.) [İ.Gazali]

(Hanımı ile iyi geçinip şakalaşanı Allahü teâlâ sever, rızklarını artırır.) [İ.Lâl]

(En üstün mümin, hanımına, en iyi, en lütufkâr davranan güzel ahlaklı kimsedir.) [Tirmizi]

(En iyi Müslüman, hanımına en iyi davranandır. İçinizde, hanımına en iyi davranan benim.) [Nesai]

(Hanımına güler yüzle bakan erkeğin defterine, bir köle azat etmiş sevabı yazılır.) [R.Nasıhin]

(Hanımının haklarını ifa etmeyenin; namazları, oruçları kabul olmaz.) [Mürşid-ün-nisa]

(Hanımını döven, Allah’a ve Resûlüne asi olur. Kıyamette onun hasmı ben olurum.) [R.Nasıhin]

(Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir. Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür.) [İ.Asakir]

 

 

ET SOTE

 

MALZEMELER

750 gr. kusbasi et

2 adet sogan

2 adet sivri biber

2 adet domates

1 yemek k. domates salcasi

2 yemek k. siviyag

karabiber, kirmizi pulbiber, kekik

tuz

1511324_758168604212329_1511649906_n

YAPILISI

Öncelikle eti düdüklü tencerin icine alin ve kavurun sonra yemeklik dogradiginiz sogani ekleyin, siviyag ve salcayida ilave edip biraz karistirin ve birazda su ilave edip kapagini kapatip düdügü cikana kadar yüksek ateste daha sonrada 10 dakika orta ateste pisirin. Sonra düdüklü tencerenin düdügü inince kapagini acip baharatlarini ve tuzunu ilave edip üzerine küp küp dogradiginiz domates ve biberi ekleyin ve hic karistirmadan tekrar düdüklünün kapagini kapatip 5 dakika daha pisirin ve servis yapin… Afiyet olsun

 

 

Bir Cevap Yazın

