LAHMACUN

1579907_756160174413172_1954057338_n

Selamun Aleyküm canlar…Huzurlu ve mutlu Bir Pazar günü diliyorum hepinize…

Eveeet simdi sira geldi Lahmacun tarifine, bizim evde hemen hemen her hafta yapildigini düsünürsek aslinda gec bile kaldim ama malesef ben pisirdigim anda lahmacunlar mideye indigi icin bir türlü söyle süslü bir tabakda resimlemek nasip olmadi,cünki esim tam bir lahmacun canavari diyebilirim 🙂 tabiki cocuklarda… normalde dogru düzgün bisey yemeyen kizim lahmacun yaptigimda resmen babasiyla yarisa girer… yani sunu diyebilirimki Lahmacun konusunda iyice ustalastim sayelerinde  😉

sizlerde denemek isterseniz iste benim tarifim…

 

LAHMACUN

 

MALZEMELER

1 kilo un

1 paket yas maya

2 su b. ilik süt

1,5 su b. ilik su

1 tatli k. seker

1 yemek k. tuz

 

Kiymali harci icin:

500 gr. orta yagli kiyma

2-3 adet sogan

2-3 adet sivri yesil biber

1 adet kirmizi carliston biber

500 gr. domates sosu ( veya domates konserve )

yarim demet maydanoz

1/2 cay b. siviyag

1 dolu dolu yemek k. aci biber salcasi

kirmizi pulbiber, karabiber, tuz

 

YAPILISI

Hamur yogurulur ve mayalanmaya birakilir, sonra yumurta büyüklügünde bezeler alinir.
Kiyma bir kaba konur,sogan, sivri biber ve maydonoz rondodan gecirilir ve eger domates konservesi kullanilacaksa buda rondoya eklenir ve tekrar calistirilir sonra bu malzemeler kiymaya eklenir salca baharatlar ve siviyagda eklenip güzelce karistirilir. Hamur acilir üzerine kiymadan sürülür ve ister silex de ister firinda ister mini tas firinda pisirilip servis edilir….Afiyet olsun

1560642_757384220957434_1507017108_n

Iste benim mini tas firinim… görüntü biraz bozuk oldu ama artik idare edin  😉

 

 

2 thoughts on “LAHMACUN

  1. Mmmmmmhhhh…şahane görünüyorlar.
    Bnde lahmacun tarifi arıyordum..bende çok seviyorum..insallah sayenizde yaparım bu Tarifi 🙂
    Ellerin dert görmesin.Ellerine sağlık.
    Kaçtane cikio bu tarifden.

Bir Cevap Yazın

