GIOTTO KURABIYE

963028_10151887680304194_1783955525_n

Dindar diyorlar, vallahi gelin de bi girin din hiç de dar değil.
( Timurtaş Hoca )

 

İmam-ı Azam Ebu Hanife Hazretleri bir gün
yolda giderken karşıdan gelen bir adamın
yolunu değiştirerek karşı tarafa geçtiğini
görünce sormuş:
“Beni görünce neden yolunu değiştirdin?”
Soruya muhatap olan şahıs utana sıkıla:
“Size olan borcumu hâlâ ödeyemediğim için
sizden utanıyorum. Ben bu yüzden sizi
görünce yolumu değiştirmek için karşıya
geçtim. Sizinle karşılaşmaktan utanıyorum,”
demiş.
Bunun üzerine İmam-ı Azam Hazretleri şöyle
demiş:
“Bundan sonra bana artık herhangi bir
borcun yok. Şu andan itibaren bana olan
borcunu siliyorum. Bu zamana kadar beni her
gördüğünde seni huzursuz ettiğim için bana
hakkını helâl et.”

 

Selamun Aleyküm degerli Kardeslerim…

Bu yaziyi okuyunca Rabbimin karsisina kulluk borcumuzla nasil cikacagiz diye düsündüm durdum, aslinda yüce Yaradan bizden fazla sey beklemedigi halde günümüzün 5 vaktini toplasak 1 saatimizi almayacak namazlarimizi bile kilmaktan aciziz… Oysa ALLAH C.C. in bize verdiklerine karsi sükrümüzü yapmak icin 24 saat boyunca kafamizi secdeden kaldirmassak kafi gelmez… Fakat öyle bir dünya isleriyle mesgul olmusuz ve bu fani dünyaya öyle bir baglanmisizki sanki hic ölmeyecekmisiz gibi, oysa hergün ölümü düsünüp aslinda ölümün bize ne kadar yakin oldugunu düsünerek yasasak sanirim bu kadar vurdum duymaz olamazdik, en azindan 5 vakit namazlarimizi kilmaya özen gösterelim ve evlatlarimizida namaza alistiralim insallah… ne varsa ISLAM’DA var NAMAZ’DA var KURAN’DA var… Rabbim hepimizin yardimcisi olsun…

 

Sizlerle paylasacagim bu kurabiye tarifi gercekten cok ama cok lezzetli icerisinde yumurta olmadigi icinde uzun süreli saklanabiliyor…

Bizim buralarda satilan bir cikolataya benzerligiyle bizden bu ismi aldi sadece görüntüsü degil ayrica tadida benziyor mutlaka deneyin derim 😉

 

GIOTTO KURABIYE

 

MALZEMELER

500 gr. margarin

1 su b. toz findik

1 yemek k. yogurt

1 su b. pudra sekeri

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya sekeri

alabildigi kadar un

 

üzeri icin :

3-4 sise findik ezmesi ( veya sarelle yani nutella )

ve kavrulmus findik ( iri cekilmis )

 

YAPILISI

Kurabiye malzemelerinin hepsini un haric bir kaba alip güzelce karistiriyoruz yavas yavas un ekleyerek kolay sekil alabilen kivamda bir hamur yoguruyoruz ve findik büyüklügünde parcalar koparip düzgün bir sekilde yuvarlayip firin tepsisine yerlestiriyoruz ve önceden isitilmis 175 dereceli firinda üzeri fazla kizarmayacak sekilde pisiriyoruz. Findik ezmesini bir kaseye bosaltiyoruz ve benmari usulü eritiyoruz sonra kurabiyeleri önce findik ezmesine daha sonra iri cekilmis findiga bulayip yagli kagit üzerine aliyoruz, bütün kurabiyelere ayni islemi yaptiktan sonra iyice donmalari icin yaklasik iki saat bekletip servis yapiyoruz… Afiyet olsun

Not: Kurabiyeleri hava almayacak bir kabta yaklasik 3 ay saklayabilirsiniz.

1372986_10151887680324194_1317899773_n

2 thoughts on “GIOTTO KURABIYE

Bir Yanıt Bırakın

