CIFTLIK KÖFTESI

100_4557

Selamun Aleyküm degerli Dostlarim…

Simdi sizinle paylastigim bu cok lezzetli tarifi canim annem uzun uzun yillar önce bir gazeteden almisti, cok iyi hatirliyorum gazete tarifi parcalarini keser biriktirirdi annem… canim annem onun sayesinde cok degisik vede lezzetli tarifler ögrendim, bu köfteyi Ramazan davetlerinde genelde yapariz yanindada patates püresi müthis yakisiyor…

Oglumda oruc tuttugu icin genelde menüyü ona sorar onun cani neyi istiyorsa onu yaparim oda annecim hani yapiyordunya ici bezelyeli rulo köfte iste ondan yaparmisin dedi, tabiki yaparim oglum dedim yaninada patates püresi yapiyimmi diyince havalara uctu annecim tesekkür ederim deyip boynuma sarildi… esimde püre sevmedigi icin onun icinde sehriyeli pirinc pilavi yaptim…

sizlerde bu müthis lezzeti mutlaka deneyin  😉

CIFTLIK KÖFTESI

MALZEMELER

1/2 kilo kiyma

1 adet sogan

2 dilim bayat ekmek

1 cay b. kasar rendesi

1 su b. bezelye ( konserve veya haslanmis )

2 yemek k. siviyag

2 yumurta ( birinin sarisi üzeri icin ayrilacak )

tuz, karabiber, kekik, kimyon

ve yeteri kadar susam

ciftlikköftesi

YAPILISI

Kabimiza kiymayi alalim ve sogani rendeleyip ekleyelim, susam ve bezelye haric diger malzemeleride ekleyip iyice yoguralim en son bezelyeyide ekleyip dikatlice kiymayla harmanlayip bir borcama kiymayi koyup rulo sekli verelim ve yumurta sarisini her yerine esit sürelim simdi üzerine biraz susam serpistirelim. Tepsimize bir cay b. su ekleyip 200 derecede yaklasik 1 saat pisirelim ve istedigimiz kalinlikta dilimleyip patates püresi veya pirinc pilavi esliginde servis yapalim…. Afiyet olsun

8 thoughts on “CIFTLIK KÖFTESI

  1. Ablacim senin yaptigin kadar güzel olmamistir ama becerebildim 😀 tadi güzel oldu panik yaptim pismicek diye ama tam iftara yetisti cok sükür 🙂

  2. Selamun aleyküm. İlk öncelikle Mevlid kandiliniz mübarek olsun ablacığım.
    Bir sorum olacak benim, siz yağlı mı yada yağsız kıyma mı kullandınız?

      • Çok sağol ablacığım, mutlaka denicem bu tarifini. Senin de ellerine sağlık, şahane gözüküyor.

      • Tekrardan selamun aleyküm Ablacığım. Nihayet fırsat bulup deneye bildim. Gerçekten çok lezzetli bi köfte türü. Annemler de çok beğendi. Ellerine emeğine sağlık. Rabbim senden razı olsun inşaAllah.. Öpüyorum çokça.

  3. Geri bildirim: IFTAR MENÜSÜ 6 | Tatli Yiyelim Tatli Konusalim

Bir Cevap Yazın

