CÖREK ( BAYBURT )

100_4513

Bayburdumun Cöregi nede güzel gider sahurda… Annem Ramazandan önce mutlaka yapar buzlugu doldururdu cörekleri yanina birde hosaf olunca deymeyin keyfimize, Cörek ve buz gibi Hosaf offf…. her ne kadar canim annemin cöreklerini tutmasada  bende bu sene yapmaya karar verdim ve dün 4 kilo hamurdan hem cörek hemde yol icin pogaca yaptim, muhtesem oldular ama yinede insanin annesinin yaptiklari bir baska güzel geliyor insana….

Annem Cörek yaptigi zaman bir yandanda ben icinden kasik kasik agzima atar yerdim, dün kizimda ayni sekilde icten yemege baslayinca hemen gözümün önüne annem le beraber yaptigimiz günler geldi, ne tuhaf simdi bende anne oldum ve benimde kizim bana yardim ediyor vede benim gibi icten arakliyor  🙂 zaman nede cabuk geciyor…

Bu güzel Cörekleri mutlaka deneyin 😉

 

CÖREK ( BAYBURT )

 

MALZEMELER

1 kilo un

2 su b. süt ( ilik )

1 su b. siviyag

1 adet maya

1 yumurta beyazi ( sarisi üzerine )

1 paket sivi krema

1 yemek k. tuz

2 yemek k. seker

ic

Ici icin :

150 gr. tereyagi veya margarin

1 cay b. siviyag

2,5 su b. un

bir fiske tuz

cörekcörek1

YAPILISI

Hamur icin öncelikle bir kaba bütün sivi malzemeleri ekleyip, mayayi eritelim daha sonra unu yavas yavas ekleyip iyice hamuru elimizden cikana kadar yoguralim ve mayalanmaya birakalim. Ici hazirlamak icin bir teflon veya keramik tencereye yaglari alip ocagin altini yakalim ve yaglar eriyip biraz fokurdamaya baslayinca 1 su b. unu ekleyelim ocagin altini orta atese getirelim ve sürekli karistirarak altin sarisi renk alana kadar kavuralim diger unu azar azar ilave edip tahta kasigin arkasiyla eze eze diger yagla un karisimina yedirelim bu sekilde unun rengi biraz daha degisip kokusu cikana kadar kavuralim ve 1 fiske tuzu ilave edelim, icin kokusu ve rengi istedigimiz kivama gelince kenara alip sogumasini bekleyelim. Bu arada mayalanmis hamurdan yumurtadan büyük yumrugumuzdan biraz kücük bezeler alalim ve elimizle biraz acip sogumus icten dolu dolu bir kasik ortasina koyalim elimizle kenarlardan büzüstürüp hamuru birlestirelim ve büzdügümüz yeri üzerine bastirip yumrugumuzla cöregimizi düzleyip ters cevirip firin tepsisine yerlestirelim üzerine yumurta sürüp catalla kabarmamasi icin bir kac yerinden delikler acalim ve önceden isitilmis 240 derecedeki firinda üzeri kizarana kadar pisirelim….Afiyet olsun

100_4509

NOT : Catal batirdiginiz halde firinda sisme yaparsa, firinin kapagini acip tekrar kabaran cörege catalla müdahale edebilirsiniz  😉

 

100_4516

Bunlarda ayni hamurdan Peynirli Pogacalarim….

 

 

 

One thought on “CÖREK ( BAYBURT )

  1. aha bir yasima daha girdim.kizim sen beni her gecen gün sasirtmak zorundamisin.yada ben gercekten bunamayami basladim.kiz ben senin bayburtlu oldugunu bilmiyordum.yaaa ne cok benzer yanimiz varmis.güzel hemsom benim yaaaa ellerine sagilik

Bir Yanıt Bırakın

