SAMBALI ( SAM TATLISI )

100_4312

Selamun Aleyküm Canlarim…

Simdi size lezzetlimi lezzetli dadlumu dadlu bir tarif verecegim adi üstünde bal gibi bir lezzet….

Dün esimin tatli krizi tutunca bende acaba ne yapsamki serbetli tatlimi yapsam pudding türü biseylermi yapsam diye düsünürken esim serbetli ne yapacaksinki diye sordu benimde aklima coktandir yapmayi düsündügüm ama bir türlü firsat bulupta yapamadigim sambali tatlisi geldi, esime sambaliyi biliyormusun onu yapsammiki diye sorunca, aaaa bilmemmi biz onu sokakta tatli satan arabalardan cok alirdik cokda severim ama onlar gibi yapabilirmisinki dedi… simdi ayip ettin iste dedim ve mutfaga dogru yol aldim ve sambali tatlisini biraz elimdeki tarife birseyler ekliyerek yaptim, simdi esimin onayini almam gerekti ben daha önce hic sambali yemedigim icin tadinida kiyaslayamiyordum tabi… esime ikram ettim ve karsisinda agzindan cikacak kelimeyi beklerken bas parmagini havaya kaldirarak sana 10 puan veriyorum demesiyle sevindim tabi 🙂

eeee artik sizde esinizden 10 puan almak istiyorsaniz haydi dogru mutfaga hanimlar  😉

SAMBALI ( SAM TATLISI )

MALZEMELER

1su b. irmik

1su b.sert irmik (hartweizengrieß)

1 su b. yogurt

1 su b. seker

1 su b. un

2 paket vanilya sekeri

1 paket kabartma tozu

Serbeti icin

4 su b. seker

3 su b. su

5-6 damla limon suyu

sambali

YAPILISI

Öncelikle serbeti hazirliyoruz. Bunun icin sekeri ve suyu tencereye alip karistira karistira kaynamaya birakiyoruz iyice kaynayinca limonsuyunu ekleyip altini orta atese alip yaklasik 15-20 dakika kaynatiyoruz kivamli olana kadar ve kenara alip iyice sogutuyoruz. Simdi bir kaba yogurt, seker, kabartma tozu ve vanilyayi alip cirpma teli ile cirpiyoruz sonra unu ve irmigi ekleyip hizlica cirpiyoruz çok az pekmez ve tereyagi ile yaglanmis dikdörtken bir borcama hamuru yayiyoruz ve elimizi pekmezli su ile islatarak üzerini düzleyip bademle veya elimizde ne varsa süsleyip önceden isitilmis 180 dereceli firina veriyoruz ve üzeri ve alti nar gibi kizarana kadar pisiriyoruz. Tatlimizi firindan cikarip serbetini üzerine hemen döküyoruz ve sönük firina tekrar verip yaklasik 10 dakika bekletiyoruz ve firindan cikarip tamamen soguyunca uzunlamasina ince dilimleyip servis yapiyoruz… Afiyet olsun  ( serbeti hemen cekmemesi sizi korkutmasin sogudukca gayet güzel serbetini emmis oluyor )

5 thoughts on “SAMBALI ( SAM TATLISI )

  1. Hacer ablacığım. Ben tatlıyı akşam yaptım. Fakat çook sert oldu. Hem kesmekte zorlandım, hem de şerbetini çekmedi. Neden öyle oldu aceba? 😦

  2. Geri bildirim: BAYRAM TATLILARI 1 | Tatli Yiyelim Tatli Konusalim

  3. Geri bildirim: IFTAR MENÜSÜ 6 | Tatli Yiyelim Tatli Konusalim

Bir Cevap Yazın

