KARAMELLI TOFFIFEE PASTA

100_4096

Selamun Aleyküm Dostlarim…

Bugün sizinle kermes icin yaptigim Karamelli Toffifee Pastasi’ni paylasmak istiyorum, paylasmadan önce kendime bir elestiride bulunmak istiyorum bu pastanin tadi ve görüntüsü muhtesemdi fakat bir yanlis yaptimki sormayin, bu toffifee adli cikolatalarin karamel kismi meger hemen eriyormus kremayla temas edince arasina sürdügüm kremaya ufak dograyip bu cikolatadan ekledim ve üzerinede süsleme icin kullandim, Allahtan süsleme icin kullandigim cikolatalari kermese götürmeden az önce yerlestirdim inanin biz kermese dogru yol aldik ve üzerindeki toffifee ler erimeye basladi ve karamel sos gibi göründü, yani disi icin bisey degil ama icini kermesde kesince bayaa civik bir krema oldugunu gördüm daha önce tas gibi olan krema sulanmisti….ama ben pastayi keserken bile hemen talipleri cikti ve aninda satildi elhamdülillah, tabiki ilk dilimleri ben aldim  😉

Bu pastayi aynen yaptigim gibi paylasiyorum ama size tavsiyem icine toffifee cikolata dograyip koymak yerine damla cikolata ve dövülmüs findik koyabilirsiniz bu sekilde daha güzel olacaktir…..

 

KARAMELLI TOFFIFEE PASTA

 

MALZEMELER

Pandispanyasi icin :

5 adet yumurta

150 gr. seker

1 fiske tuz

25 gr. pasta kakaosu ( 3 tepeleme yemek k. kadar )

80 gr. un ( 1 cay. b kadardi )

80 gr. nisasta ( 1 cay b. kadardi )

1 cay k. kabartma tozu

6 yemek k. sicak su

 

Ara kremasi icin :

1 paket karamelli paradise krem

3 paket sivi krema ( 600 ml. )

1 paket krema sertlestirici ( ben 2 cay k. san apart kullandim )

12 adet kiyilmis toffifee cikolata ( bunun yerine damla cikolata ve findik tavsiye ederim )

 

Üzerini kaplamak :

3 paket sivi krema ( 600 ml. )

3 paket krema sertlestirici ( ben 3 tatli k. san apart kullandim )

3 paket vanilya

3 yemek k. seker

 

Süslemek icin :

tirnak badem

toffifee cikolata

ve biraz cikolata parcaciklari

toftofitofftoffi

YAPILISI

Öncelikle bir kabimiza yumurta aklarini ayirip bir fiske tuzla kar haline gelene kadar cirpin ve baska bir kabta yumurta sarilari, seker ve sicak suyu birlikte iyice krema kivamina gelene kadar cirpin, daha sonra diger malzemeleri ölcüp birlestirip eleyerek yumurta sarisina ekleyip bir kez daha dikkatlice cirpin sonra yumurta akini bir spatula yardimi ile dikkatlice bu karisima ekleyip karistirin ve yaglanmis unlanmis yuvarlak kelepceli kaliba bosaltin ( Kelepceli kalibin kenarlari yaglanmiyacak yoksa cöker ) simdi önceden isitilmis 175 dereceli firina verin ( orta katina ) ve firinin kapagini kesinlikle acmadan 45 dakika pisirin, simdi firini kapatip bu sekildede kapagi kesinlikle acmadan 30 dakika daha bekletin ( firinin kapagini kesinlikle acmamaniz gerekiyor bu tarif cok nazik oldugundan bir anlik bir acmada bile hemen cöker ) simdi pandispanyayi firindan cikarin ve ilinmaya birakin, biraz ilininca kenarlarini kelepceden bir bicak yardimi ile ayirip kelepceyi cikarin ve ters cevirerek iyice sogumaya birakin.( mükemmel bir kakaolu pandispanya dir bu )

Diger yandan ara kremasini hazirlayin, bunun icin kremalari, krema sertlestiriciyi ve paradise kremi bir kaba alin ve koyulasana kadar yani yaklasik 2 dakika cirpin ve kenara alin. Baska bir kabta üzeri icin olan krema malzemelerini birlikte cirpin koyulasana kadar ve buzdolabina kaldirin.

Soguyan pandispanyayi ortadan ikiye veya üce kesin ara kremasina kiyilmis toffifee leri veya damla cikolata  ekleyin ve karistirin, pandispanyayi biraz sütle islatin ve arasina kremayi sürün ve üzerini krema ile kaplayin sonra üzerini resimde gördügünüz gibi süsleyin ve 1 gece buzdolabinda bekletip servis yapmadan biraz önce toffifeeleri yerlestirin… Afiyet olsun

Bir Yanıt Bırakın

