SCHMAND’LI POGACA

100_3181

Iste yine denedim vede pisman olmadim o kadar yumusak vede lezzetli pogacalar olduki yemeye doyamadik…. evde ekmek yoktu bende pogaca yapmaya karar verdim dolapta bir kutuda schmand vardi neden olmasin dedim ve pogacama ilave ettim cokda güzel oldu… türkiyedeki izleyicilerim schmand yerine labne peyniri veya süzme yogurt kullanabilirsiniz….

 

SCHMAND’LI POGACA

 

MALZEMELER

1 kilo un

1 adet yas maya

1 su b. siviyag

1 kutu (200 gr.)schmand ( sauerrahm ) veya 200 gr. labne peyniri veya süzme yogurt

2 yumurta beyazi ( sarilari üzerine ) + 1 adet tüm yumurta

2 su b. süt

1 yemek k. tuz

2 yemek k. toz seker

 

ici harci icin :

yarim kilo kiyma

2 adet sogan

6 orta boy haslanmis ve ezilmis patates

1 yemek k. salca

maydonoz, tuz, karabiber, pulbiber

 

acmak icin : siviyag

poca

YAPILISI

Yukardaki malzemelerden bir hamur yogurup mayalanmaya birakiyoruz. Diger yandan bir tavada önce kiymayi kavuruyoruz sonra sogani ilave edip kavurmaya devam ediyoruz salcamizida ilave edip kavuruyoruz ve ocagin altini kapatip maydonozu ve baharatlarini ilave edip patatesimizle birlestirip iyice karistiriyoruz.

Mayalanan hamurdan elimizi yaglayip yumurta büyüklügünde parcalar kopariyoruz tezgahin üzerine alip biraz aciyoruz ve ortasina ic malzemeden koyup kapatip yaglanmis tepsiye diziyoruz ve üzerine yumurta sarisi sürüp bi yarim saat tepsi mayasinin gelmesi icin bekliyoruz ve önceden isitilmis 220 °C’li firinda üzeri kizarana kadar pisiriyoruz…sicak sicak ayran esliginde servis yapiyoruz ohhh Afiyet olsun  🙂

NOT : Ben yumurta sarilarina biraz tozseker ve siviyag ekliyip öyle sürüyorum hamurlarin üzerine böylelikle pastanedeki pogacalar gibi parlak duruyor.

 

2 thoughts on “SCHMAND’LI POGACA

  1. Ellerinize sağlık. çok güzeller. bend epoğaça yapmayı çok severim. hamur yoğurmak bir zevk. Ayrıca benim bloğumda bir etkinlik var beklerim inaşşalh. katılırsanız mutlu olurum.

Bir Yanıt Bırakın

