KASAR PEYNIRLI EKMEKCIKLER ( KÄSE BRÖTCHEN )

579379_432763376747516_1915382875_n

Almanyanin meshur ekmegidir Käsebrötchen bende bayiliriiim… bizim okulun kantininde satilirdi ve ben sürekli alir yerdim… birgün annem bu ekmekciklerin tarifini buldum kizim dedi ve yapti icersinde bolca margarin vardi ama tadi pek disardakini tutmadi… bende dedimki kendi kendime bu kesinlikle basit bir hamurla yapilmistir vede hakliydim… asil güzel tarifler basit malzemelerden oluyor bunu anladim… iste size muhtesem bir tarif… eger sizde benim gibi bu ekmekcikleri seviyorsaniz mutlaka deneyin tadinda bir fark göremiyeceksiniz  😉

 

Kasar Peynirli Ekmekcikler ( Käse Brötchen )

Malzemeler :

1 kilo un
1 paket yasmaya
1 yemek k. tuz
1 tatli k. seker
yeteri kadar su
1 1/2 su b. kasar rendesi

üzeri icin : dilimlenmis kasar

292576_432763430080844_1316446714_n 485828_432763546747499_896661806_n

Yapilisi :

Bir kaba kasar rendesi haric tüm malzemeleri al yavas yavas ilik su ekleyerek önce mayayi erit sonra yogurmaya basla, hamurumuz kulak memesinden biraz daha civik bir hamur olacak sonra kasar rendesini ekle ve iyice yogur yarim saat mayalanmaya birak.
Hamurdan bezeler alip tepsiye diz üzerlerini biraz suyla islatip yarim saat tepsi mayasinin gelmesini bekle sonra üzerine kasar dilimlerini koyup önceden isitilmis 220 dereceli firina sür üzerleri resimdeki gibi kizarinca firindan cikar bu arada altlarinida kontrol et cig kalmasin…yaninada bi güzel cay demle Afiyetle ye ohh  🙂

Not : Cok kizarmamasi gerek yoksa peyniri cok kuru oluyor, sadece altinin kizarmasi önemli.

4 thoughts on “KASAR PEYNIRLI EKMEKCIKLER ( KÄSE BRÖTCHEN )

  1. Selamün aleyküm, blogunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Käsebrötchen çok lezzetli duruyor bu tarifi vermenize çok sevindim. Malum dışarıdan her şeyi rahatlıkla alıp yiymiyoruz. İnşaAllah en kısa zamanda çocuklarıma yapmak istiyorum. Resimde gördüğüm kadarıyla biraz cıvık bir hamur olacak. Hamura şekil verirken ele yapışmaması için bir öneride bulunursanız sevinirim. Rabbime emanet olun…

    • Aleyna ve aleyküm selam aylacim
      Bloguma hosgeldin sefalar getirdin güzel sözlerin icin cok tesekkür ederim 🙂
      Inan bana bu tarifi denedikten sonra disaridan bir daha käsebrötchen almiyacagina garanti veririm, ele yapismamasi icinse ellerini hafif yaglayip o sekilde yapabilirsin… Rabbime emanetsin

  2. Selamın Aleyküm. Tarifinizi tereddüt ederek denedim sonra tereddüt ettiğim için utandım. Uzun zamandır aradığım bir tarif harika oldu. Artık çocuklara bol bol ve gönül rahatlığıyla yedirebileceğim Käsebrötchenler var. Tarif için çok teşekkür ederim, Allah razı olsun.

Bir Yanıt Bırakın

