YASEMIN CICEGI TATLISI

Bu tatlinin hamuru Bülbül Konagi Tatlisiyla aynidir, yalniz bunda tereyagi eritilmiyor …yapilisi daha kolay olsun cicekleri daha iyi yapissin diye…

YASEMIN CICEGI TATLISI

 
MALZEMELER

1 adet yumurta

1 paket yumusamis margarin veya tereyagi

250 gr. yogurt

1,5 yemek k. sirke

1 cay b. siviyag

1 paket kabartma tozu

alabildigi kadar un

yeterince ceviz

 
Serbeti icin :  3,5 su b. su,  3,5 su b. seker ve 1 dilim limon

 
YAPILISI

Serbet icin seker, su ve limonu tencereye alin kaynadiktan sonra yaklasik 20 dakika orta ateste kaynatin ve sogumaya birakin. Bu arada bir kaba un ve ceviz haric diger malzemeleri alin ve cirpma teli ile iyice cirpip pürüzsüz hale getirin yavas yavas un ilave ederek kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edin ister hemen isleme baslayin isterseniz biraz buzdolabinda bekletin daha kolay olur vaktiniz varsa. Hamuru tezgaha alip yarim cm kalinliginda acin kenarlarini kesip kare sekline getirin sonra manti keser gibi  6 x 6 kareler kesin resimde gördügünüz gibi dört kenarindan cizikler atin ortasina cevizi yerlestirip carprazlama uclarini birbirine getirip yapistirin sonra uc kisimlarini sikip cicek sekli verin 200 dereceli firina verip güzelce kizartin sicak tatliya soguk serbeti döküp tatli serbeti cektikten ve soguduktan sonra servis yapin…Afiyet olsun

 

14 thoughts on “YASEMIN CICEGI TATLISI

    • Bu güzel yorumunuz icin cok tesekkür ederim yüreginize saglik… tesadüfe bakin ki bende sizin blogunuzu inceliyordum bide kendi sayfama girdimki sizden yorum gelmis 🙂 sizinde elinize kolunuza saglik inanin muhtesem tarifleriniz var….
      ne diyelim o zaman diyetten sonra yaparsiniz insallah… Allah kolaylik versin bu diyetler yokmuuu 😉

  1. Sayfanizi yeni kesfettim elleriniz dert görmesin o kadar güzel anlatmissiniz detayli bir sekilde cok tesekkürler bundan sonra takip deyim 🙂 Saygilarimla

    • Saygilar benden kumtanesi 🙂 cok memnun oldum, elimden geldigince detayli anlatmaya calisiyorum eger basarabiliyorsam ne mutlu bana…insallah herzaman beklerim… baska arkadaslarinizada tavsiye ederseniz cok sevinirim

  2. Caprazlama yapisdirin derken bu nu pek anlayamadim. Resimden bakiyorum yine sökemedim üstü nasil kapanmiski? Nasil bu icek formu verebilmissiniz? Birat dha detayli aciklarsaniz cok sevinirim ( görünmü harika tadida muhakak güzeldir, tarifi tam anliya bilsem derhal deniyecegim) cok tsk.

  3. Dügüm atar gibimi yani melik örercesine yapilacak yoksa iki kare üst üstemi oturtulacak ? Kagitla denedim önce hala anlayamadim 😦

  4. Hacer hnm eline sağlık diğer tariflerin gibi muhteşem lütfen bizleride düşünerek daha detaylı fotolarla aşamalı yayınlayın tariflerinizi

  5. Geri bildirim: BAYRAM TATLILARI 1 | Tatli Yiyelim Tatli Konusalim

Bir Yanıt Bırakın

